Thursday, December 29, 2011

New York Times in Error Offers 50% Discount to NYT to 8.6 Million People; They Will Not Honor

I got one, did you?

NYT's arch rival NyPo has the details:
The New York Times blundered twice yesterday — first telling more than 8 million people via e-mail that they had canceled their subscriptions, then claiming, erroneously, that the e-mail deluge was all due to spam.

The comedy of errors began at 1:20 p.m. when 8.6 million e-mails from the Times were sent out addressed to “Dear Home Delivery Subscriber.”

The message said that the Times’ records show that the recipients had recently canceled their subscriptions and begged them to come back for an “exclusive rate of 50 percent off for 16 weeks.”

“We do hope you’ll reconsider,” the e-mail said.

The e-mail seemed legit: It was sent from an address listed as:

It told recipients to contact an 877 telephone number if they were interested.

But callers to the number either got a busy signal or a message that said, “Due to high call volume, your call cannot be completed at this time.”

Within an hour, the newspaper realized that its mass e-mail had flooded in-boxes. But the Times told media reporters that it was the victim, not the perpetrator.

“The e-mail is SPAM and was not sent from The New York Times. We are alerting subscribers immediately,” the paper told reporters by e-mail at 2:08 p.m. “That’s our immediate concern. When we learn more, we will let you know. ”

About the same time, the Times’ Twitter feed said, “If you received an e-mail today about canceling your NYT subscription, ignore it. It’s not from us.”

But it was from the paper. The Times’ story changed drastically by 3:29 when the paper’s media reporter Amy Chozik tweeted, “The e-mail was sent by the NYT, a spokeswoman said. Should’ve gone to approx 300 & went to over 8 mil.” 
That message was passed on to reporters at 3:47 in an e-mail that retracted the earlier spam claim and admitted the Times was the source of the e-mail flood.

“The e-mail should have been sent to a very small number of subscribers but instead was sent to a vast subscription list made up of people who had previously provided their e-mail address to The New York Times,” the paper said. “We regret the error and we regret our earlier communication noting that this e-mail was SPAM.”

The Times also went back to the 8.6 million, apologizing for “any confusion” this may have caused.

By 4:28 the Times Web site told the rest of the world of the apparent “send-to-all blunder made by a Times employee.
It added that the newspaper had “initially mischaracterized the mishap as spam.”...

Times spokeswoman Eileen Murphy said...the newspaper would not extend the 50 percent discount offer to the 8.6 million who received the faulty e-mail.


  1. They have 8.6 million subscribers? Lame.

  2. What would you expect from a bunch of amoral parasitic brats who support state terrorism?

  3. It's not surprising that the NY Times can't even get the reporting right on itself, on an internal matter - but rather, lies about it.

  4. 8.6 million people own parrots in the USA and need the NYT to line their cages. Where else can you get a ton of large sheet paper for a buck?

  5. I second the cheap bird cage lining as the only reason one would subscribe.

    Just like any other news, they just make it up as they go along. Even when it's about themselves.

  6. i think it would be interesting to see them give discount to all 8+million people. it would probably increase revenues. the worst case outcome (for NYT) is they go out of business, but that is coming anyways.